Governance og økonomi
Projektledelsesgruppen har ansvar for projektets planlægning, bemanding, fremdrift og økonomi samt afrapportering til GeoDanmarks bestyrelse.
Projektledelsesgruppen varetager projektets tværgående koordinering, og er repræsenteret i alle projektområderne.
Kommunikation, dokumentation og interessenter
Dette projektområde varetager projektets dokumentation af beslutninger, aftaler, økonomi og leverancer.
Projektområdet varetager kommunikationen internt og eksternt i projektet, og sikrer at projektets interessenter er involverede gennem direkte kontakt og eventuelle høringer.
Supplerende data
Udstilling af supplerende data
Specifikation version 7.0
Dette projektområde varetager udarbejdelsen af den nye Specifikation version 7.0 i tæt samarbejde med Systemforum, og gennem involvering af projektets interessenter.
Udstilling af grunddata
Dette projektområde varetager udstillingen af GeoDanmark grunddata på Datafordeleren.
Projektområdet udarbejder kravspecifikation for dataudstillingen, og varetager kontakten til systemleverandøren, Netcompany.
Datamodel
Dette projektområde varetager udarbejdelsen af koncept for en ny datamodel for GeoDK systemet i tæt samarbejde med Specifikationsforum, og gennem involvering af projektets interessenter.
Tilpasning af GeoDK
Dette projektområde varetager på baggrund af den nye datamodel og nye specifikation systemudvikling og efterfølgende tilpasning af GeoDK systemet.
Projektområdet udarbejder kravspecifikation for GeoDK systemet, og varetager kontakten til systemleverandøren, Septima.
Datamigrering
Dette projektområde varetager klargøringen af eksisterende data gennem datavask og tilpasning til den nye datamodel.
Projektområdet foretager selve dataflytningen mellem eksisterende database til ny database.
Ajourføring