I forbindelse med den årlige ajourføring af GeoDanmark data, har kommunerne nogle opgaver med at lave ændringsudpegning, forberede og
efterbehandle data for at sikre aktualitet og høj kvalitet. Desuden kan kommunerne vælge at deltage i den kommunale kvalitetskontrol.
For at optimere arbejdet med efterbehandling af data samt for at højne datakvaliteten, udarbejdes der opgavelister for alle kommuner til støtte for
udførsel opgaverne. Opgavelisterne kan importeres direkte i GeoDK-editoren, og dernæst kan efterbehandlingen udføres.
Denne vejledning viser, hvordan I anvender opgavelister i GeoDK-editoren til at udføre opgaverne til efterbehandling af objekter lagt i GeoDanmark
databasen.
Overordnet går efterbehandlingsopgaven ud på at:
• Tilknytte/rette de nødvendige attributter på objekterne
• Kontrollere objekter, der ikke er blevet ajourført og evt. tilrette attributter, så de kommer med i næste års ajourføring
Der findes andre relevante GeoDanmark vejledninger til brug for kontrol og tilpasning af data.
Senest opdateret.