I det følgende beskrives, hvordan du opretter en webbruger med certifikat.
Quick Guide - webbruger med MOCES medarbejdercertifikat
Vælg opret på Selvbetjeningen startside for at oprette en ny bruger
- Vælg godkendelsesmetode certifikat og tryk opret webbruger
Sig ja til samtykkeerklæring og brugervilkår
- Vælg NemLog-in.
Herefter omdirigeres du til det fællesoffentlige log-in NemLog-in.
- Vælg fanebladet log på med nøglefil.
Udpeg det certifikat webbrugeren skal identificeres med.
Bemærk - du må ikke i forvejen have en webbruger tilknyttet til det certifikat, du vil anvende.
- Udfyld navneoplysninger, herunder fornavn og efternavn
- Udfyld adresseoplysninger, herunder virksomhed, vej, postnummer, by og land
- Udfyld kontaktoplysninger, herunder telefon og E-mail
- Udfyld legitimationsoplysninger, herunder adgangskode og bekræft adgangskode
- Vælg opret bruger
De indtastede oplysninger valideres og en standardwebbruger med et systemgenereret webbrugernavn oprettes.
Du bliver omdirigeret til Selvbetjeningens startside, hvor du kan logge på via det tilknyttede certifikat, når du har aktiveret din webbruger.