Projektet omfatter udvikling af en ny specifikation og tilpasning af datamodellen i GeoDK systemet herunder også i forhold til udstilling på Datafordeleren og sammenhæng.
Slutleverancer:
Maj
I månederne marts og april er især arbejdet med produkter i projektområdet Supplerende data, hvilket er fokusområdet i denne status.
Arbejdet er foregået i en dedikeret arbejdsgruppe med repræsentanter fra pro-jektledelsesgruppen, kommuner og SDFI.
Arbejdsgruppen har arbejdet på en række produkter, som omfatter:
1. Brugerhistorier for supplerende data til GeoDanmark Grunddata
2. Retningslinjer for GeoDanmark Grunddata og GeoDanmark Supplerende Grunddata
3. Scenarier for implementering af supplerende data
4. Analyse af udstillingsplatforme for supplerende data
April
I månederne februar og marts er arbejdet med produktnedbrydning og konkrete aktiviteter i projektområderne Governance og økonomi, Kommunikation, interessenter og dokumentation, Supplerende data og Tilpasning af GeoDK.
Marts
Projektet blev opstartet januar 2024 med den nu nedlagte projektgruppe for Strategi for GeoDanmark grunddata. Formålet var at overdrage viden og idéer fra tidligere analysearbejder samt drøfte struktur og organisering af projektet.
Med input fra de afholdte workshops er udarbejdet forslag til projektorganisation samt bemanding og struktur for projektet, som beskrevet i projektets PID. I den kommende periode vil der blive arbejdet med at nedbryde projektet yderligere i produkter, inden for - og på tværs af - de definerede projektområder, som grundlag for at udarbejde et sammenhængende roadmap for projektet.
Kontakt
Kristine Pollas, krpol@sdfi.dk - projektleder
Lærke Termøhlen Mikkelsen, latmi@sdfi.dk - vedrørende kommunikation eller projektrum