Versions Compared

Key

  • This line was added.
  • This line was removed.
  • Formatting was changed.

Ladestandere registreres i temagruppen 5.7 Vej og trafik under temaet 5.7.8 Ladefacilitet (5607). Ved registrering af ladefaciliteter i GeoFA, tages udgangspunkt i GeoFA-specifikationen, hvor vi anbefaler at kigge under 'Registreringsvejledning', hvor de obligatoriske og anbefalede felter er beskrevet.

Kvaliteten af datasættet er beskrevet under under Datadeklaration for Ladefaciliteter (5607)

Punktgeometrien er alene til registrering af selve ladefaciliteten (’ladestanderen’); ikke til registrering af ladestik og ladepunkter. Der skal derfor
registreres ét punkt pr. ladestander. Dette punkt kan til gengæld kan indeholde oplysninger om antallet af fx ladestik og ladepunkter.Diagram med applikationsmodel findes her, og arkitekturmodel om beskrivelse og implementering af database findes her.

Anvendelsesmodel for Ladefacilitet (5607) findes her

Oplysninger kan illustrativt opdeles efter:

Adresse
  • Nærmeste eller tilnærmet adgangsadresse, der giver adgang til en ladefacilitet
  • Evt. angivelse af områdenavn

Selvom om ladefaciliteten er lokaliseret på et kort, kan det være en fordel også at angive en adresse. Hvis ønsket kan der også angives et områdenavn i fritekst, f.eks. ’Amager 
Strandpark’. Adresse registreres ved hjælp af det unikke adresse-ID. 
Hvis du ikke kender adressen ID, kan du indtaste adressen i Danmarks Adresseregister, og kopiere nummeret under fanebladet ’Adresse’, når vej og husnummer er indtastet.

 

https://danmarksadresser.dk/adresser-i-danmark

Egenskabsdata
  • Facilitetstype (til bil, cykel eller kørestol)
  • ID
  • Planlagt eller eksisterende
  • Antal ladepunkter
  • Stiktype
  • Effekt (normal, hurtig, lynlader)
  • Tilgængelighed (f.eks. om laderen er forbeholdt alene den kommunale bilflåde)
  • Billeder
Som beskrevet ovenfor skal der kun sættes et punkt pr. ladefacilitet (ladestander), og så angives øvrige informationer som egenskabsdata til dette punkt. F.eks. antallet af ladestik. Det er vigtigt, at den fysiske ladefacilitet registreres som planlagt eller eksisterende under ’planstatus’. Denne kan forveksles med ’statuskode’, som relaterer sig til selve registreringen af data.
Ansvar
  • Ejer
  • Operatør
  • Udbyder
  • Ansvar for vedligeholdelse
  • Kontaktinfo for ansvarlig
Ejer, operatør og udbyder er ikke nødvendigvis samme juridiske person. Derfor er der i registreringen plads til at angive dette.
/ Brugerinfo
  • Ejer
  • Operatør
  • Udbyder
  • Ansvar for vedligeholdelse
  • Kontaktinfo for ansvarlig
Ejer, operatør og udbyder er ikke nødvendigvis samme juridiske person. Derfor er der i registreringen plads til at angive dette
.Ansvar
  • Ejer
  • Operatør
  • Udbytter
  • Ansvar for vedligeholdelse
  • Kontaktinfo for ansvarlig
Ejer, operatør og udbytter er ikke nødvendigvis samme juridiske person. Derfor er der i registreringen plads til at angive dette.Brugerinfo
  • Anvendelsesgraden
  • Driftstart
  • Gyldighedsdato
  • Link til driftstatus
  • Link til Oppe-/nedetid
  • Link til lademønster
  • Link til ad-hoc priser
CVR-nummer på myndighed/virksomhed, der indberetter data
.
Driftsstatus
  • Anvendelsesgraden
  • Driftstart
  • Gyldighedsdato
  • Link til driftstatus
  • Link til Oppe-/nedetid
  • Link til lademønster
  • Link til ad-hoc priser
Data om driften er i høj grad dynamiske data. Dette er løst ved at linke til gældende information.
Sagsbehandling
  • ESDH-sagsnummer
  • Notefelt
Ved sagsbehandling er der mulighed for at skrive noter ind, som vil være synlige for alle. Angiv ikke sagsfølsomme oplysninger, men alene oplysninger af almennyttig karakter.



Information om siden:

Sidst revideret: 2022

Ansvarlig: Sigurd Drejer, sivd@kl.dk